Monday, August 4, 2008

Teh Hijau, Misai Kucing & Mas Cotek

Salam sejahtera semua..
Di rumah saya, meminum teh sudah menjadi satu kebiasaan. Setiap sarapan hinggalah ke minum petang, tiga teko teh akan tersedia sepanjang waktu. Kenapa tiga teko? Kerana satu teko untuk Teh Hijau, satu untuk Teh Misai Kucing dan satu lagi untuk Teh Mas Cotek.



Kalau anda ingin tahu, saya seorang penggemar Teh Hijau yang setia. Tanpa gula mahupun perisa jasmine, Teh Hijau enak saya nikmati. Di sini saya ingin kongsikan beberapa khasiat mahupun 'advantage' yang anda akan dapat dengan meminum Teh Hijau selalu.

- Membakar kolestrol dan kalori

- Mempercepatkan sistem metabolisma

- Meningkatkan memori

- Anti-aging
- Menguatkan immune system

- Melawan cancer
dan banyak lagi khasiat yang akan saya sebutkan dengan detail di entry akan datang.

Ibu bapa saya pula penggemar Teh Misai Kucing dan Mas Cotek yang mana mempunyai khasiat yang tersendiri kalau di amalkan selalu.


Teh Misai Kucing pula di gunakan untuk melawan pelbagai masalah kesihatan. Di antaranya:

- Tekanan Darah Tinggi

- Kencing Manis

- Radang Ginjal/Pundi Kencing

- Batu Karang

- Kencing Tidak Lawas

dan bermacam-macam jenis masalah kesihatan.

Mas Cotek pula sejenis teh herba yang telah lama di amalkan sejak berabad tahun lalu. Antara masalah kesihatan yang dapat di atasi dengan pengamalan meminum teh herba ini adalah:- Tekanan Darah Tinggi

- Kencing Manis

- Gastrik

- Gout

- Athma/Lelah

- Gastrik etc.

Amalkan lah gaya hidup yang sihat. Amalan gaya hidup yang sihat bukan saja menjana tubuh yang sihat malahan minda dan otak yang cergas. InsyaAllah.

No comments: