Monday, August 11, 2008

The Law Of Gratitude


Salah satu hukum dari hukum alam adalah Law Of Gratitude (hukum bersyukur). Law Of Gratitude juga salah satu faktor yang terpenting di dalam Law Of Attraction (hukum tarikan).

Hampir semua pakar motivasi dan ilmu sains minda menekankan dan menitik beratkan Law Of Gratitude di dalam mencapai kejayaan. Kenapa? Apakah fungsi utama 'bersyukur'?

Dengan bersyukur, kita akan menghasilkan gelombang positif yang tinggi yang mana akan menarik lebih banyak perkara yang positif di dalam hidup kita. Buat sekian kali saya katakan, likes attract likes :) .


Kita sebagai umat Islam, kalimah Alhamdulillah itu sendiri sudah cukup merangkumi rasa kesyukuran kita andai di ucapkan dengan ikhlas.

Apakah pula fungsi 'bersyukur' di dalam kita mencapai kejayaan? Wallace Wattles pernah mengatakan "The grateful mind is constantly fixed upon the best, therefore it will receive the best".

Tentu anda faham apa yang cuba di sampai kan oleh Wallace Wattles. If we are grateful about everything, we are focusing on what we want!

Sebab itu lah bersyukur itu di jadikan salah satu faktor utama di dalam kita mencapai apa saja jenis kejayaan.
Andai anda seorang pelajar, dengan bersyukur, anda akan lebih fokus di dalam pelajaran anda. Ianya akan menghilangkan segala energy negatif seperti kerisauan,takut akan kegagalan dan sebagainya.

The power of gratitude itu sendiri sudah cukup efektif dalam kita mengejar kejayaan di dalam hidup. Namun kenapa masih ramai dari kita yang mengabaikannya? Saya akan bincangkan semua itu di entry akan datang.


Salam ceria & Selamat bersyukur :)

No comments: