Sunday, June 1, 2008

Empowering Youth to Strengthen National Defence


Walaupun sedikit terlewat, saya tetap ingin mengucapkan tahniah kepada Angkatan Bersenjata Di Raja Brunei atas ulangtahun yang ke 47 (31hb Mei 2008).

Tema pada tahun ini adalah 'Memperkasa Tunas Bangsa Memperkukuh Pertahanan Negara'. Tahun ini saya tidak dapat mengikuti sambutan ulangtahun ABDB atas kesibukan saya yang semakin memuncak. Namun saya akan tetap mengikuti perkembangan yang di sediakan oleh media elektronik.

Apa yang saya harapkan adalah agar 'pahlawan-pahlawan' negara yang bertungkus lumus mempertahankan negara kita (walau apa pun jenis sumbangannya) akan terus mempertingkatkan lagi kualiti kerja dan tanggungjawab terhadap negara.

Kita sebagai rakyat di negara yang aman makmur ini seharusnya meningkatkan kesedaran tentang betapa pentingnya peranan kita dalam menjaga keamanan negara. Marilah kita bersatu padu dan memohon doa kehadratNYA agar negara kita ini sentiasa di lindungi olehNYA jua. Amin!

No comments: