Tuesday, June 3, 2008

Sudoku

Sudoku: is a logic-based number placement puzzle. The objective is to fill a 9×9 grid so that each column, each row, and each of the nine 3×3 boxes (also called blocks or regions) contains the digits from 1 to 9 only one time each. The puzzle setter provides a partially completed grid.

Sudoku: Satu permainan minda yang tidak perlu saya perkenalkan lagi kepada anda. Kita tidak memerlukan skill matematik ataupun kira-kira yang mantap untuk bermain Sudoku. Cukuplah dengan konsentrasi dan kecerdasan minda :)

Saya memang suka main Sudoku. Tatkala minda saya perlu kan booster, saya akan mencapai buku Sudoku saya dan bermain dengannya kadang-kadang hingga berjam-jam lamanya :)

Sudoku baik untuk mencabar minda kita. Ia juga baik untuk menggerakkan kedua-dua otak kanan dan kiri kita. Jom kita main Sudoku! :)


No comments: