Sunday, June 1, 2008

Deliberate Attraction

Kali ini saya ingin mengongsikan cara untuk kita apply Law Of Attraction secara lebih terarah dalam mencapai apa yang kita inginkan. Ada beberapa langkah mudah yang dapat anda apply dalam hukum penarikan anda, diantaranya:

- Tetapkan Matlamat Anda.
Kebanyakkan kita cuma fokus kepada apa yang tidak kita inginkan dan kurang memberi tumpuan kepada apa yang sebenarnya kita inginkan. Dalam LOA, minda anda akan menarik apa saja yang anda fikirkan/fokuskan samada baik ataupun tidak. Jadi anda kena tetapkan matlamat anda dari sekarang! Dan anda kena ingat, matlamat mahupun keinginan anda itu mestilah 'precise'!

- Berikan Tumpuan kepada Matlamat Anda.
Setiap apa yang kita fikirkan akan menghasilkan gelombang (vibration) apatah lagi jika anda memberikan tumpuan dan penuh perhatian kepada fikiran itu. The Law Of Atrraction brings you more of whatever you give your attention to.

Jika anda telah menetapkan matlamat tanpa memberikan tumpuan mahupun fokus, ianya tidak akan ber manifestasi!

Sebab itu anda kena gunakan the power of focus dalam mencapai matlamat anda berserta dengan vibration yang positif. Bagaimana nak menghasilkan vibration yang positive? *Affirmation!

- Allow It!

Proses 'allowing' tidak akan terjadi andai ada keraguan di hati anda (negative vibration). Contohnya anda ragu-ragu adakah matlamat anda itu akan tercapai? Dan anda rasa ianya adalah mustahil untuk merealisasikan keinginan anda. Keraguan itulah yang menghasilkan getaran yang negatif yang mana akan menyekat process of allowing tersebut.

Sekiranya matlamat anda adalah ingin menjadi jutawan tapi anda berasa ragu-ragu. Anda hanya perlu memikirkan berapa ramai manusia di dunia ini yang telah menjadi jutawan. Adakah ia sesuatu yang mustahil? Andai jawapan anda tidak, maka ia juga tidak mustahil terjadi pada diri anda pada suatu masa nanti :)


*saya akan menghuraikan tentang affirmation ini dengan lebih lanjut lagi pada masa akan datang. InsyaAllah.

No comments: