Wednesday, June 11, 2008

Al-Insyirah

Oleh kerana kesibukan saya yang memuncak, saya tak dapat update blog ni mengikut keselesaan saya. Saya terpaksa mencuri sedikit masa untuk mengongsikan walau sedikit ilmu kepada anda.

Kali ini saya hanya ingin mengongsikan khasiat surah Al-Insyirah. Mungkin ramai yang sudah tahu apa kegunaan dan khasiat surah ini. Terutama sekali bagi pelajar.

Surah Al-Insyirah baik di amalkan sebelum dan selepas belajar. Jadikannya doa dan zikir untuk penerang hati. Apabila selalu di amalkan, insyaAllah akan di permudahkan di dalam pelajaran dan hafalan.

Surah ini boleh di bacakan ke dalam air untuk kegunaan penerang hati.

Surah Al-Insyirah juga baik di amalkan apabila kita menghadapi apa saja jenis kesulitan. Yang penting kita bertawakkal dan berserah kepada NYA jua.

Ada banyak lagi doa-doa dan zikir-zikir penerang hati yang akan saya kongsikan di lain kesempatan. InsyaAllah :)

No comments: