Monday, June 2, 2008

Very Simple Fact About Reiki

Oleh kerana saya adalah practitioner salah satu ilmu metafizik iaitu Reiki, saya ingin memberikan anda fakta-fakta simple tentang Reiki sebelum saya menghuraikannya lebih panjang lagi di masa akan datang.

- Reiki adalah salah satu cabang ilmu metafizik. (Hukum Alam sudah menyatakan bahawa manusia adalah makhluk fizik yang mempunyai getaran frequncy tenaga; metafizik)

- Reiki adalah energy dari alam semesta.


- Reiki adalah teknik penyembuhan alternatif di mana seorang jurusembuh menyalurkan energy alam semesta kepada pesakit.

- Teknik penyembuhan Reiki hanya melalui aliran tenaga dari tapak tangan.

- Teknik penyembuhan boleh di lakukan secara langsung juga jarak jauh. (Energy menembusi ruang tempat dan masa).

- Reiki tidak ada kaitan dengan mana-mana aliran ugama. Ia adalah ilmu dan di kurniakan Tuhan kepada kita. Ingatlah, ilmu Allah itu sangat luas. Yang di ilhamkan kepada kita di dunia ini hanyalah sebesar zarrah sahaja.


- Untuk mempelajari Reiki, anda cuma memerlukan seorang Master yang sudah mengikuti kursus Reiki hingga ke tahap Master. Saya sarankan anda memilih Master yang berugama Islam untuk mendapatkan Reiki yang lebih Islamic sesuai dengan keperluan kita sebagai umat Islam.


- Cabang ilmu Reiki terlalu banyak, mengikut kreativi anda untuk mempelbagaikan ilmu tersebut! Tapi ilmu Reiki tetap kembali kepada asas yang sama, iaitu menggunakan energy dari alam semesta.


*saya mencari dangan dari Brunei untuk bertukar ilmu dan pendapat tentang Reiki. Kalau ada, alhamdulillah :)

No comments: