Sunday, June 8, 2008

Kundalini Reiki

Alhamdulillah..sijil kursus Master Kundalini Reiki telah selamat saya terima beberapa hari yang lalu dari Master Syed. Terima kasih Master Syed kerana menguruskan penghantaran sijil saya.

Bagi anda yang belum tahu apa dia Kundalini Reiki dan apa kaitannya dengan Reiki, Kundalini Reiki sebenarnya adalah cabang dari ilmu Reiki itu sendiri.

Biar saya ulas serba sedikit tentang Reiki dan Kundalini Reiki:

Reiki (ray-ki ) : Di ambil dari perkataan Jepun yang bermaksud Rei-alam semesta, manakala Ki-energy. Jadi Reiki bermaksud tenaga dari alam semesta. Anda boleh rujuk semula entry saya yang lalu mengenai Reiki di sini.

Kundalini Reiki : Salah satu cabang Reiki yang mudah untuk di pelajari dan di praktikkan tanpa menggunakan simbol, warna ataupun visual yang merumitkan. Ianya khusus untuk membuka gulungan kundalini (terletak di tulang belakang) dimana terletak nya tujuh chakra utama yang merupakan laluan kepada energy tersebut.

Manfaat dan Kelebihan Reiki:

- Mencegah dan membantu menyembuhkan penyakit fizik, emosi dan mental.

- Menghilangkan stress dan membuatkan anda lebih santai.

- Menghilangkan kebiasaan-kebiasaan negatif.

- Melindungi dari hal-hal yang negatif.

- Meningkatkan kesedaran dan kualiti meditasi.

- Menghaluskan kulit dan awet muda.

- Membantu latihan dan teknik tenaga dalam, pernafasan dan lain-lain lagi.

- Mendekatkan diri kepada Tuhan Yang Maha Esa.

- Tidak dapat di gunakan untuk tujuan negatif.

- TIdak bahaya kepada organ tubuh yang halus dan bayi.

- Meningkatkan kesedaran spiritual.

Dan banyak lagi kelebihan dan manfaat yang anda akan perolehi dengan mempraktikkan Reiki. Satu perkara yang paling menarik hati saya tentang Kundalini Reiki ini adalah kerana teknik penyembuhan nya terletak pada niat dan kepasrahan kita kepada Tuhan. Penyembuhan dengan Kundalini Reiki ini juga boleh kita gabungkan dengan zikir-zikir dan ayat-ayat Al-Quran. InsyaAllah energy itu akan terasa lebih kuat berbanding biasa.

Anda ingin tahu pengalaman saya selama mempraktikkan Kundalini Reiki? Saya akan kongsikannya di lain masa insyaAllah :)

No comments: